Beverly Hills en Santa Monica pier - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rina Stam - WaarBenJij.nu Beverly Hills en Santa Monica pier - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Rina Stam - WaarBenJij.nu

Beverly Hills en Santa Monica pier

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Rina

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag weer net als gisteren een dagje bus metro en stad. Vooral een dagje bus ook, want ik heb heel lang in de bus gezeten. Voordeel dat ik ook veel van de stad heb gezien. De heenweg ben ik onderweg naar Santa Monica eerst in Beverly Hills uitgestapt. Ik wilde die weg zien met die hoge palmbomen, die ik mij nog kan herinneren van de serie Beverly Hills 90210. Het was echt vet om daar te wandelen. Het gaf mij zo'n goed gevoel. Zo van 'wauw, ik loop echt in Beverly Hills!!'. Daar veel grote villa's gezien met grote hekken eromheen en grote auto’s op de oprit.

Santa Monica pier is het einde van route 66. Op de pier is altijd kermis, er spelen bandjes en staan kraampjes. Er heerst een relaxte sfeer. Op het strand ben ik niet geweest, het was mij iets te fris. Beetje koude wind van zee. Na wat te hebben rondgekeken besloot ik weer terug te gaan naar 'huis'. Ik loop naar dezelfde bushalte, dan waar ik ben uitgezet, maar zo werkt dat niet hier. Geen bushaltebordje met Union Station erop vermeld en ik zie ook allemaal blauwe bussen vertrekken in plaats van rode, want ik kwam hier met een rode bus. Ik besluit een buschauffeur te vragen waar ik in moet stappen. Helaas. Zij heeft geen idee. Ik loop wat rond en besluit bij een andere bushalte maar eens weer aan de buschauffeur te vragen. Dit keer heb ik meer geluk en de chauffeur wijst mij de weg. Lopend naar de bushalte zie ik de bus al aan komen rijden. Ik sprint naar de bus en kan nog net instappen. "Union Station? Dat is drie uren met de bus je kunt beter met de trein", zegt de buschauffeur op mijn vraag of dit de juiste bus is. Ok. Ik stap zonder goed na te denken uit en als ik de richting op loop, die de buschauffeur aanwees naar de trein heb ik al spijt van mijn beslissing. Nu loop ik weer te zoeken en ik had lekker relaxt in de bus kunnen zitten. Ik vraag een paar mannen naar de trein, maar niemand weet iets van een trein of treinstation/treinhalte en geen van de mannen biedt aan mij naar Union Station te brengen. Waar zijn de galante mannen gebleven zeg? Ik besluit terug te gaan naar de bushalte en ben blij dat ik in de juiste bus zit en eindelijk weer op weg ben de goede richting op. Na drie uren reizen, het laatste stuk met de metro, kom ik dan eindelijk op Union Station.

Het was hier gisteren en vandaag niet zo heel warm, zo tussen de 17 en 23 graden. Het koelt ’s avonds best af. Ik stond om half 7 nog bij het station, want de bus naar 'huis' kwam maar niet. Ik had het koud en wilde dat ik net zoals al die andere wachtenden een lange broek aan had brrrr…

Morgenochtend de wekker om 5 uur en weer vroeg op pad. Op tijd naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Hawai'i. LA was leuk om even gezien te hebben. Wat ik wilde zien, heb ik gezien. Het is een hele grote stad, zonder echt een centrum. Het zijn allemaal rechte wegen en die de stad in blokken verdelen. Overal zie en hoor ik Spaans om me heen, omdat hier veel Mexicanen wonen. In de bus hoor ik meer Spaans dan Engels. Van dat Spaans krijg ik wel een vakantiegevoel, dat is dan wel weer fijn.

Niet zo'n lang verhaal vandaag; moe. Nu slapen en vroeg weer op reis morgen.



  • 08 Juni 2016 - 08:20

    Marianne:

    Leuk Rina, om zo met je mee te reizen :) Goede vlucht naar Hawaii. Lieve groet Marianne

  • 08 Juni 2016 - 10:25

    Gera:

    Dag Rina je hebt je dagen welbesteed en je een leuke mening kunnen vormen.
    Foto's als herinnering aan je verblijf.
    Nu weer een vliegtuig in op weg naar Hawaï.
    Goede vlucht en een mooie tijd daar.

    Tot je volgende verhaal.
    Hartelijke groeten,
    Gera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Vrolijk wordt ik van het inpakken van mijn backpack of koffer om weer op reis te gaan.

Actief sinds 15 Mei 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 22371

Voorgaande reizen:

15 September 2017 - 10 Oktober 2017

Brazilië / Buenos Aires

05 Juni 2016 - 10 Augustus 2016

LA Hawai'i Sydney Bali Singapore

Landen bezocht: