Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rina Stam - WaarBenJij.nu Argentinië - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rina Stam - WaarBenJij.nu

Argentinië

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Rina

06 Oktober 2017 | Argentinië, Buenos Aires

De laatste dag in Foz do Iguacu breng ik door in Argentinië. Dit keer ga ik de watervallen aan de Argentijnse kant bekijken. Met de bus ga ik naar het busstation in Puerto Iguacu in Argentinië en vanwaaruit verder met de bus naar de watervallen. Daar aangekomen valt mij direct de rust op, ik kan zo het park in zonder in de rij te staan. Heel anders dan aan de Braziliaanse kant. Het was natuurlijk wel zondag toen ik daar was, maar toch.

Dit park is een stuk groter dan aan de andere kant. Er zijn een aantal wandelroutes. In één dag kun je die niet allemaal bewandelen volgens mij. Ik heb twee routes gedaan van half twaalf tot half vier en er zijn er vier. Er is een trein waarmee je naar 'Devil's Throat' kunt. De plek waar watervallen met geweld naar beneden storten. De trein zit vol en ik hoor veel Engels om mij heen. Ik ben hier (uiteraard) niet de enige toerist. Als de trein stopt is het nog een eindje lopen naar de watervallen over een looppad, dat over het water is gebouwd. De omgeving is prachtig en de waterval spectaculair.

Ik wandel wat rond van de ene naar de andere waterval. Hier heb ik het idee dat ik het echt beleef. Aan de Braziliaanse kant kijk je alleen maar naar watervallen. Hier kun je er heel dichtbij staan, zowel aan de bovenkant van watervallen als aan de onderkant. Ik heb heel wat foto's gemaakt daar.

Op de terugweg vraag ik bij het busstation of ik daar de volgende dag met de bus naar het vliegveld kan en wat de vertrektijden zijn. Het vliegveld ligt een klein eindje verder dan het park waar ik net was. Geen bussen die naar het vliegveld gaan. Helemaal geen openbaar vervoer naar het vliegveld. Dus de volgende dag vanuit de airbnb met de taxi naar het vliegveld. De rit gaat dwars door de natuur en ik zie allemaal vlinders over de weg dwarrelen. Prachtig.

Het vliegveld is heel klein en bij het inchecken wordt mij gevraagd of ik een vliegtuig eerder wil. Ik ben om kwart voor één aan de balie voor mijn vliegtuig van drie uur en nu kan ik mee om kwart voor twee. Prima. Op mijn ticket streept de dame de boardingtijd van 13.20 door en maakt er 13.00 van. Oeps dat is al over een kwartier. Ik ga direct richting de gate. Bij de douane staat een lange rij. Ik sluit aan en vraag mij af of ik het wel red om op tijd bij de gate te zijn. Twee dames van eind twintig zo ongeveer lopen de rij voorbij en ik loop achter ze aan, want ik denk dat ik te lang in de rij kom te staan. De dames lopen naar een dame die bijna vooraan staat. Ik ga er gewoon bij staan. Uiteindelijk blijkt dat ik best achteraan had kunnen blijven staan. Want na de douane staat iedereen weer in de rij. De deuren naar de drie gates zijn gesloten. Ik begrijp dat binnenlandse vluchten in Brazilië en Argentinië net zoiets zijn als bij ons de trein. Het wordt nog wel eens later. Met een half uur vertraging vliegen we naar Buenos Aires. Daar neem ik de taxi naar mijn appartement. Daar aangekomen ontdek ik dat ik eerst naar de supermarkt moet. In mijn home exchange appartement is geen wc papier aanwezig en dat heb ik ook niet mee. Eerst dus boodschappen gedaan en om half negen ga ik de stad in om wat te eten. De restaurants gaan hier om acht uur (weer) open. De meeste restaurants zijn 's middags dicht tussen vier en acht. Heerlijk gegeten bij een Indiaans restaurant. Ik settel me eerst nog even op de bank en daarna val ik moe en voldaan in slaap in weer een ander bed in een andere stad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Vrolijk wordt ik van het inpakken van mijn backpack of koffer om weer op reis te gaan.

Actief sinds 15 Mei 2016
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 22364

Voorgaande reizen:

15 September 2017 - 10 Oktober 2017

Brazilië / Buenos Aires

05 Juni 2016 - 10 Augustus 2016

LA Hawai'i Sydney Bali Singapore

Landen bezocht: